بستن

برگزاری اولین نشست تخصصی صنعت

برگزاری اولین نشست تخصصی صنعت – دانشگاه درتربت جام

حقدادی /همزمان با هفته پژوهش اولین نشست تخصصی صنعت –دانشگاه به همت موسسه آموزش عالی وحدت باحضور مدیران استانی و شهرستانی با محوریت دستاوردهای علمی و چالش های صنعتی در تولید پوشاک و صنایع چرمی در محل موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام برگزار شد.

دراین نشست تخصصی فرماندارتربت جام گفت: ما درتربت جام به لحاظ ظرفیتها وپتانسلیهای مختلف فرهنگی ، علمی، اقتصادی ، معدنی و تولیدی روی گنج نشستم اما متاسفانه بدلیل عدم استفاده و عدم ارتباط علم وتجربه وپژوهش تبدیل به رنج شده است و برای استخراج آن نیاز به مهارت وعلم توام باهم داریم.

مرتضی حمیدی افزود: درحوزه گردشگری و جذب هم کاری نکردیم، در حوزه فرهنگی پرورده بزرگان نامی خیلی زیادی هستیم درحوزه هنری با ظرفیت ترین شخصیت های هنری رادرشهرستان داریم.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ و هنر منطقه باید تلاش کرد و تربت جام امسال در حوزه فرهنگی درخشید و راه فرهنگ و هنرو صنایع دستی تربت جام راباید ادامه داد.

وی تصریح کرد: ولی با اشاره به راه اندازی رشته طراحی لباس گفت : این رشته باید علمی پیگیری شود چرا که حدود ۵۰ واحد تولیدی فعال و انسانهای با استعداد در این زمینه داریم اما به علم روز آشنا نیستند اما این اتفاق الان در شهرستان افتاده است و باید این صنعت بروز رسانی شودو پوشاک باید ارزآوری داشته باشد ، تربت‌جام‌مهد هنرو هنرمندی است باید انگیزه و علاقه مندی با فناوری جدید مهارت آموزی را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که مهارت آموزی ایجادکنیم به همان‌ اندازه آسیب های اجتماعی کاهش می یابد و‌توسعه همراه با فناوری به روز اتفاق می افتد.

قائم مقام مجتمع آموزش عالی وحدت تربت جام گفت : رشته طراحی لباس درسطح آکادمیک در شمال شرق استان وجود نداشت با توجه به اینکه حدود ۱۸۰۰ دانش آموزدراین رشته ها فارغ التحصیل شدند و فرهیخته این رشته هستند اما برای ادامه تحصیل با عدم وجود رشته در سطح وزارت علوم مواجه بودند

سعیدصباغیان افزود: دانشگاه و صنعت باید درهم آمیخته شودو با حل این مشکل رشد صنعت را شاهد باشیم و با تولیدات خوب بازار فروش که ازمعضلات منطقه است مرتفع شود.

معاون سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان با اشاره به اینکه سالهاست که سازمان صمت درراستای مصوبه صنعت و دانشگاه حرکت می کند گفت : سازمان صمت دراین راستا گام های موثری درجهت این ارتباط با دانشگاه برداشته است و اعتبارات قابل توجهی در حوزه پژوهش و تحقیقات منظور و هزینه کرده است .

ناصری افزود: درگذشته این سازمان درامر تهیه طرحهای پروهشی و تحقیقاتی به دنبال افراد متخصص بود که اعتبارات را در زمینه های صنعت و دانشگاه ،جهت دهی ، هدایت و هزینه نماید .
وی ادامه داد: صنعت ودانشگاه باید به سمت و سویی بروند که با کارهای پژوهشی و تحقیقاتی گره ای از حوزه صنعت راحل کنند.

وی با اشاره به ارتباط مثبت صنعت با دانشگاه تصریح کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه موجب شده در بهینه سازی خطوط تولیدات و کاهش ضایعات اتفاقات خوب و موثری بیفتد و این روند باید ادامه داشته باشد .

#روابط_عمومی_موسسه_آموزش_عالی_وحدت

آدرس دانشگاه

ایران، استان خراسان رضوی، تربت جام، کیلومتر 1 جاده تربت جام-مشهد

تلفن تماس

051-52547001-3

صندوق الکترونیک

info@vahdat.ac.ir